Lite om Tunisien resan!


Hade det helt underbart i Tunisien (Djerba).
Hotellet va underbart och lyxigt, poolerna va kanon och maten va super god, och människorna mysiga!
Men på Arlanda fick jag tyvärr tandvärk och den höll i sig hela semestern =( riktigt jobbigt då humöret inte va det bästa, försökte hålla god min, men då de va som värst ville jag bara gråta, slita ut varenda tand i käften =(

Vi badade och solade varenda dag, solen va stekhet...
På onsdan fyllde pappsen år! Tog foton på hotellet, det jobbade fotograf där så det blev skitfina kort på familjen!
På dan va vi ner på stranden, och då fick jag det underbara tillfället att rida en så otroligt vacker arab, vit va han och hur snygg som helst! Red runt på stranden =) i bikini o sarong.. ha ha
Sen visade han foton, han hade egen ranch typ och frågade om jag ville rida mera i morron (torsdag) och det ville jag så klart ;)
Men vi missförstod varann så jag kom aldrig i väg på torsdagsmorron... Men då när vi låg och solade så kom fotografen och sa att han med hästarna hade sökt mig, (dom va vänner) så jag fick min chans igen =) Så då kl 14 så följde jag med honom till stället dom höll till på!
Kanon fina hästar allihopa, jätte fint skick, hade kameler och en liten åsne bebis som jag kelade med =) Tog en massa kort på mig gjorde han :P
Så va jag ut och red ca 2 timmar, helt jävla underbart alltså!
Sånt vackert ställe!

På fredan for jag och fotografen ut på en ridtur i drygt 2 ½ timma, skulle rida ner till lagunen, men de va så lite vatten så vi red runt på stranden, sen red vi runt i Djerba och kikade!

På lördas kväll va det en snubbe med livsfarliga Kobror på hotellet och en bamse Boaorm.
Där träffade jag en tjej som hette Tamara, vi hade setts innan på minishopen. Hur mysig som helst, hon va livrädd för ormar men hon tog i den iaf :)
Sen stannade vi kvar på nattklubben på hotellet, va väl inte direkt nått drag men det va kuul!

Söndan solade jag hela dagen.. Nice =) Surrade lite mer med Tamara, min engelska e inte den bästa :S ha ha Hon skulle åka tillbaka till Tyskland på måndag morron, så vi gick ner på nattklubben på hotellet och röjde lite.. ännu mindre folk den kvällen!
Ja just dansade ju lite i pianobaren också ju ;) he he... *Nice Nice*

På måndan stressade vi runt på marknaden, köpte lite souvenirer!
Sen på natten skulle bussen hämta oss 02.30 och skjutsa oss till flygplatsen, jag kände att de va ingen mening att lägga mig, så jag följde med fotografen på ett annat ställe, va lite mer drag där! satt i baren och surrade massa, trevlig och glad människa det där =)
Sen vid halv 1 kände jag att jag borde röra på mig, så han fixade en taxi.
Hann somna till 10 minuter typ innan vi skulle kliva upp, fan skulle inte lagt sig ner.. ha ha..
Kom till flygplatsen vid 03 ungefär, kika runt i taxfreen, men det är inte nå billigare, kanske lite på spriten o ciggen, men parfym och smink, godis o sånt e fan inge billigare :(
Aja efter drygt en timma på flygplatsen får vi veta att vårt plan va trasigt att dom va tvungen att flyga in ett annat!!
Kom iväg därifrån vid 09.. dryyygt...
Underbart att få träffa barnen igen och mina goa vänner <3
Men hade hemskt gärna stannat en vecka till ju :(

Har vart en UNDERBAR resa!! Fan va jag längtar tillbaka :(
Jag har hittat        M I T T     P A R A D I S ! ! !

Fy fan va jag hade separationsångest att lämna ön!!

Det som va lite jobbigt va väl språket, men det gick ju ändå :P

Systers små va så himla underbara hela resan! Snälla coh tåliga =)
Personalen på hotellet va så gulliga mot oss hela tiden!! Kanon resa!!
DIT ska jag igen!!! ;)

Bye bye






*****************************************************************************************************************************'


Idag lyser solen!! Härligt Härligt!
Kanske man far ner på stan och kikar lite?!
Jane sover än, så sööt :P
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, kanske man fa till Sollefteå redan ikväll??
I morrn blir de iaf cruising i lilla byn ;) Blir nog trevligt!!!
Hoppas bara att det blir kanonväder!

Nä nu ska jag göra nå nytta :P

Ha de gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0