Nästan sista dagen

Japp.. Nästan sista dagen på detta år lider mot sitt slut...
2008 har vart ett helvetesår med motgångar som avlöst varandra hela tiden.
Jag hoppas verkligen att 2009 blir ett år att glädjas åt.

Hela min nyår höll på att bli kaos, jag som äntligen skulle få hitta på nått och inte bara sitta hemma och glo i väggen som jag gjort sen nyår -02.
Men det ändrades ju fort.. Varför ska alltid JAG få sätta mina planer åt sidan? Varför ska alltid Jag anpassa mig?
Men det är väl så det är...?
Men tur att jag har världens bästaste mamma. Tack  Vet inte vad jag hade gjort utan dig, hade ju sett framemot denna helg så himla mycket.
Har mycket frustration i kroppen. Saker och ting va inte så allvarliga som vi först trodde, tack gode gud för det.
Men det gör mig ändå förbannad att vissa aldrig aldrig aldrig kan göra nått för andra människor...
Men sitt ni och ruttna, tycker inte ett dugg synd om Er...

Nog om elände...
Känns som om min blogg bara handlar om negativa saker och stunder. Men jag skriver bara som jag känner och hur det är. Hoppas verkligen att det får vända nu...  Har vart en riktig skur en låång tid nu, så nu tycker jag att det kan få komma lite solsken i mitt liv =)

Har tagit ett tufft beslut, men hur än ont det gör är det de bästa för alla.
Kommer att gråta, sakna, gråta, sakna och gråta och sakna ännu mer...
Du är mitt hjärta oavsett...




Hittade ett roligt horoskop för hundar

Astas

23november - 21 december  -  frihetslängtande, självständig, rastlös


Den här hunden gillar äventyr, friluftsliv och känsla av frihet. Han avskyr att stängas in ensam i en liten stadslägenhet. Då kan han använda all sin energi med att göra dyrbara hyss och sattyg, bita sönder möbler, kläder, väggar osv. Allt för att avreagera sig. Han är väldigt matglad och äter det mesta och risk finns att han kan börja tröstäta på grund av tristess, rastlöshet och understimulering. Skytten kommer bra överens med alla, gillar barn och andra djur. Han passar ofta till hästägare och familjer med flera olika djur i hemmet. Han vill följa med överallt och anpassar sig lätt i olika miljöer. Han råkar lätt ut för olyckshändelser på grund av våghalsighet och brådska. Höfter och ben är utsatta kroppsdelar. Skyttenhunden har ett utmärkt minne och valpen lär sig allt som händer och den kan lika gärna lära sig fel som att lära sig rätt, därför ska valpen helst inte få chansen att lära sig fel. Träning utomhus bör ske då inget annat kan störa honom för han blir lätt distraherad. Undvik jaktlekar som att kasta bollar eller pinnar. Varje gång hunden rusar efter något blir det övning för jakt. Variationsrik träning och omväxlande långpromenader gillar han. Campingliv tilltalar också. Ibland kan han verka lite disträ, frånvarande och drömmande. Skytten passar bra ihop med äventyrslystna friluftsmänniskor, gärna födda i Väduren eller Tvillingarna.

Stämmer sååå bra =)

Här är länken om ni vill kika
http://cdfhund.se/hundhoroskop/hundhoroskop.htm



Va på stan och leta nyårskläder, fan det fanns ju inget...
Det enda jag hittade va en grymt snygg klänning i skinimmitation, men den kostade 500kr också fanns den inte i small... Men hade iaf inte köpt den, har inte så mycket ens att lägga på en klänning nu.
Men hittade en jättefin korsett som, den ska jag nog ha =)  Köpte den iaf...

Ikväll har jag vart så trött så trött...
Har fortfarande svårt att sova på nätterna. Låg och kollade på alla Andra Avenyn avsnittenn som jag missat under vintern.
Stängde av datorn kl 04.
Så himla jobbigt att inte få somna...
Tycker det va jobbiga avsnitt på slutet. Jag är ju så sjukt blödig, även om det bara är en serie så sitter man där med gråten i halsen.. Hahaha
Spännande är det iaf.  Nån som vet när det börjar igen?


Nä nu ska jag kolla i garderoben och se om jag får ihop nå kläder till morgondagen...

Ja just träffade ju min stora syss igår och hennes älsklingar, mysigt att ses en snabbis.
Och min andra syss har åkt "hem" till Elingbo igen. och det känns TUNGT.
Jag gjorde hem med såna hartassar, för att jag tycker hennes hem är här med oss, hos mamma. Visst är jag egoistisk. Men jag har alltid växt upp med henne hos mig, så jag kan inte hjälpa att jag tycker det är tufft att hon flyttat, tänker fortfarande bara att hon är där och hälsar på =(


Nog med dravel nu... Får se om det blir nått bloggande i morron.

Ni alla... Vad ska ni göra på nyår?
Lite nyfiken bara... Kul om ni svarade =)


Byeeeee





Kommentarer
Postat av: Syster

Vi ska till Böle på middag men annars är det lugnt. Vi brukar gå och lägga oss runt tio i vanliga fall... Har nog varit vaken tre tolvslag på tio år... Hm måste nog bättra mig på den fronten.



Kram

2008-12-30 @ 21:13:20
URL: http://frokenmamsen.blogg.se/
Postat av: Jajjan

Hehe svulla mat och förhoppningsvis bli på lyset.

Hur ser din plan ut då?:)

gott nytt år på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0