Alanya

Tänkte jag skulle sammanfatta våran resa lite =)

Planet lyfte från Frösön ca kl 10.15.
Resan gick kanon, hade lite ont i öronen, men vi lyssnade på musik och hade mysigt!
Kändes i planet att vi va på väg mot varmare land. Hade ju jeans och tröja på oss.. *Varmt*
Det va sjukt varmt då vi kom fram, bussresan va ju en resa för sig, va nå fyllegäng som satt framför oss, förstår inte vitsen med att supa sig så jävla knall, ena av dom ramlade ur bussen, bara flög ut.. Hahahaa...
Vid 19 tiden kom vi fram till vårt hotell.
Gick ut en sväng och kikade.
På lördagen åkte vi på Hamam, Fick en riktig Hostel känsla i bussen på väg dit.. Hua...
Turkiskt bad, vi började med att basta, va sjukt varmt, sen bada i en kall pool sen basta igen och sen blev det som nå ångrum vi satt i, sen i jacuzzin, sen ner i lerbadet. sen fick vi komma in i ett rum där det va som en stenhäll alla skulle ligga på, blev skrubbad från topp till tå, men jag sa till att dom inte fick röra mina fötter...
Sen fick vi ligga på en stenbänk där dom drog nån tygpåsen över en, och han va riktigt hårdhänt :S sen blev det massage, huur skönt som helst, men dom är väldigt hårdhänta. Hon knäckte till min nacke några ggr och ryggkotor.. Sprakade ganska mycket...
Sen bussfärd tillbaka, då va vi trötta. Hade anmält oss på nån guidad tur runt Alanya, men dom kom aldrig och kontoret skyllde på reseledaren, vi sprang på henne på gatan. Men hon skyllde på kontoret.. *suck* otrevliga jävlar på Detur...
Hon tyckte vi skulle ta en promenad ner till Dalmatas Restaurangen, vi gjorde det, men vart lite sen för det fanns så mkt att titta på längs havet :P  Så när vi väl kom fram så hade vi JUST missat dom.. Typiskt, fick oss rejäla promenader iaf =)
På kvällen gick vi först till Kasif, där Ozzy jobbade, käkade en pizza där, sen tillbaka på hotellet. Gick ner till Norden och drack drinkar, fick in en urgröpt Vattenmelon full med massa gott..  Dansade lite och höll igång, ursköna killar som jobbar där =)
Söndan skulle vi till Manavgat, men vi försov oss.. herreguud.. vakna runt 10.00 och vi skulle ha åkt kl 08.45. Daniel kuta ner till receptionen, hon va ju riktigt  pantad... som på lördan när vi skulle på guidade turen sa dom att dom va sen och att dom skulle komma vid 19-20 istället för 17.30. men som tur va ringde jag själv resekontoret där dom sa att dom inte ens hade eller skulle komma till vårt hotell.. suck.. som nu då hon sa att dom skulle komma runt 10.00, och sen fråga Daniel så dom har inte vart här? - Yeees säger hon läsbandes  :S Vilken yrhöna...
Vi gick ner till stranden iställe, hur underbart som helst i vattnet, varmt och sköönt, men vi orkade inte vara på stranden så länge, sen gick vi runt på gatorna och shoppade... hua vad dyrt det va...
Måndan va vi också på stranden, hade madrasser vi låg och flöt runt på, heelt underbart =)
Va ut på kvällen och kikade. Vi handlade lite kläder o så, Daniel köpte skitsnygga jeans, jag provade några men tyckte dom satt så konstigt.. Men kommer inte riktigt ihåg vicken dag detta va, va nog en av dom första kvällarna, för vi brände vår reskassa första dan typ...
Tisdagen åkte vi på Manavgat turen iaf, den va underbar, först åkte vi till ett ställe där stranden skiljer sötvatten och saltvatten åt, stannade där och badade, va iskallt i sötvattnet, så vi höll oss till saltvattnet, hade med oss cyklop, fanns en hel del fiskar där.
Sen blev det lunch på båte, sjukt god kyckling, undra om dom tyckte Daniel behövde mycket mat? för när vi ätit upp kom dom tillbaka och fråga om han ville ha mer, så då öste dom upp en lika stor portion igen :P
Sen vart det magdans =) Så himla läckert, dom valde ut fyra från båten som skulle komma upp.. Gissa vem som fick kliva upp?? Jag... Hua.. pinsamt men ändå kul...
Dom hade sprungit runt och tagit kort på oss, så då fick vi se dom, vart kanonbra bilder, men snordyra, så vi plockade ut 6 kort o pruta ner, blev lite kinkig men tog pengarna och gick, så då fick vi helt plötsligt alla för den summan han skulle ha för 6 kort :P
Vi va väldigt trötta och brända när vi kom hem igen.
va ut och strosa på kvällen. gick för det mesta vilse på kvällarna, så riktiga promenader har vi tagit varje kväll ;)
Onsdagen åkte vi på en Alanya tur, va skittrötta och sega, låg mest och bara filosoferade, stannade till på olika ställen så vi fick bada, hoppade från båten. fick se lite olika ställen.
Maten va skit på den båten.. ursch... Satt med några Svenskar, en mamma och hennes svärson och hennes son =) J'tte mysiga människor, från Västerås =)
Vi stannade på ett strand som hette Paradise Beach tror jag, där åkte jag Daniel och Robin (svärsonen) banan, skit kuul, men välte gjorde vi ute på havet, sen for jag av alldeles intill båten, dom andra klarade sig, jag skyndade av för jag ville inte ha en kallsup :P
Sen på vägen hem skulle det ju vara underhållning med musik  och magdans, men icke... Guiden vart sur på några som låg uppe på däck så han stängde av all musik på vägen hem.. Herregud....
Vi bestämde med västeråsfolket att vi skulle ses på Robin Hood kl 22.00 på kvällen, Daniel mådde dåligt, och jag kände mig så gungig av allt båtåkande, men vi gick dit iaf, och det va såå trevligt, Hade URKUL =)
Dansade på baren =)
Daniel va trött och åkte hem, jag stannade kvar, kom hem runt 04.15, åkte med nån moppe..Hahaaa...
Torsdag va jag seg.. hua.. men klev upp och vi for ut och handlade det sista.
Gick till Podium och sa hejdå till Alex, han va en himla mysig människa, skulle ses kl 00.00 för att ta en drink och surra lite, sen gick vi föbi Ozzy och tog några drinkar, sa hejdå och gick till hotellet då vi fick veta att vi skulle åka 00.45 på kvällen. Sen till Norden och sa hejdå. Drack nån drink och käka popcorn :P
Sen gick vi tillbaka till Alex och sa att vi inte skulle hinna med nån drink, så vi satt på affären och surra istället =)
Sen tillbaka till hotellet och tog ner all packning, bussen va sen, kom inte förren kvart tjugo över ett.
Trött va vi på bussen, kom sent till inchekningen, men gick bra.
Sen vänta vi på planet som lyfte vid 05.30. Trötta va vi =(
Slumra till då och då..
kl 09 va vi hemma på flygplatsen, mamma o Janne hämta upp oss =)  Tack
Följde med upp en sväng, sen for vi på donken och fikade lite, sen vidare till Hammerdal för att hämta min Vän.
Hon blev glad =)
Sen hem, la mig i sängen skulle vila, men följde med Daniel istället ut och åkte lite bilar han hade på jobbet =)
Sen hämta jag kidsen på dagis, dom blev glada =)

Lite om våran underbara semester i Alanya,
Nu orkar jag inte skriva mera, får se hur många bilder jag orkar lägga upp, är ju så sjukt segt att ladda upp här.
Men dom flesta finns på facebook =)


Jag och Daniel på Kasif



Jag och Älsklingen vid Manavgat fallet




    

   

    

      


Påväg Hem




Nu orkar jag inte lägga ut fler... Kanske kommer mer eller så får ni kika på facebook =)

Nu ska jag ta en rök med min älsklingsgranne





Kommentarer
Postat av: Linnea

Åhhh gumman!!

Låter som om du har haft jättekul å jättemysigt på resan.

Fasen va avis ja e på er nu.. Ja SKA ta me Mattis å dra nånstans så fort ja får pengar till de.

Kramar i massor

(kanske kan träffas å umgås lite??)

2008-09-23 @ 11:24:55
URL: http://lintias.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Så mycket du skrivit det var inte dåligt :)

Tack för en mysig dag igår, vi fick ju fina naglar...

Vi hörs idag för vidare umgänge, puss på er.

2008-09-24 @ 08:42:30
URL: http://piaskrypin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0