Söndag

Så va det söndag igen!
Är som vanligt kass på att blogga.

Båtresan va suuperkul.
Fredagen innan färgade jag och slingade Yvonnes hår, blev inte så många slingor ville inte bli ljust...
Vi som skulle ta det lugnt slutade med en och annan cider och sen kom Markus pappa m vänner.
La oss och somna på stört, vakna med halsont :/  Jag och Yvonne vakna kl 05. liite resfeber...
Vi fixade och donade, va mkt tungt att bära allt ner till busstorget.
Va inte många som klev på i stan, vi satt oss längst bak. Korkade upp cider sen va man på humör.
Vi stannade till ett tag i Sveg då kom jesper och surrade en sväng, sen blev det ett stopp i Kårböle där hann jag me att kramas en sv'ng med kära syster, hon skjutsade dit några vänner som också skulle åka med Cinderella.
Bussturen gick ganska fort, blev lunch i Tönnebro. Tänker alltid på pappa då man stannar där =)
Sen va vi framme i El Stockholmo.. Wiiiee... Mäktigt att se båtarna i hamnen.
Va en liten väntan på att få kliva på.
När vi v'l va framme i hytten så tog vi oss en dusch och en Smirnoff Ice.
Sen gick vi ner och åt middag. MKT god mat. Sen fick vi höra att man inte fick köpa alkohol i taxfree förrens på morgonen dan på. Knepigt... Tur vi hade smugglat med lite breezer Men vi besökte taxfreen och köpte lite annat!
Sen gick vi på puben och drack lite gott, träffade nån som kände igen Yvonne.. haha.. Muppar. Dom bjöd på drinkar och sånt, sen vart man ju inte av med dom, och båten va lite för liten för att kunna tappa bort folk.
Vi va ganska så slut när kl började närma sig 00.00. Så vi kröp till kojs, fast kl va ju då egentligen bara 23.00 iom att man skulle dra tillbaka klockan. Sov gott och vaknade utvilade, gick ner till frukostbuffen och svullade lite, men det gungade massa :S  Sen gjorde vi Taxfreen 1, 3 ggr.
Gick tillbaka till hytten, delade på en Amarula och lite shots, sen upp på däck och rökte, blåste väldigt mkt.
Så vi gick ner till karaoke baren. KUL =)  Där blev det även lite dans och nån drink till.. En lysande drink ;)
Tiden gick alldeles för fort på söndagen, så när vi kom iland va det lite tungt med en låång bussresa framför sig, men det gick bra med Kosken och flams ;)  Träffade några sköna tanter på bussen. Vi skulle tydligen bli deras svärdöttrar.. Haha.. Hon hällde även ut hela sin grogg i min taxfree påse och i ena min sko :P
Vi va framme runt 23.30. SJUKT tungt att bära allt hem till Yvonne, va fan kräkfärdig =(

Sen va det en lugn vecka, har haft så ont i halsen så jag ha bara tagit det lugnt, men i torsdags jobbade jag några timmar och sen vart det bilfärd till bräcke för att hämta Micke!
Så det blev lite kalas för mig och Yvonne då med.
Fick besök från Vännäs också ;)
Frdag kom mina små hjärtan =) som jag lääängtat efter dom!
Vi käkade middag hemma hos oss, mamma åt också med oss. Det blev Fläskfilé & strips m bea och sallad. GOTT!
Igår åkte vi på Djugelhuset. Jag, Kevin, Emilia och K. Hade en supermysig dag *Tack*  Kevin trivdes fruktansvärt bra i K:s sällskap, ingen har brytt sig om honom som han gjorde, verkligen en klippa!!!
Sen blev vi bjuden på pizza =)
Emilia hade ont i örat och hostade som en tok, hon somnade framför Bompa, Kevin fick vara uppe och kolla på Polisskolan med oss. Uppskattat =)
Sen åkte K hem, han skulle jobba idag, Stackare...
Kevin vaknade och va stekhet och frös jätte mycket, sen började en natt med magsmärtor, 40 c feber, huvudvärk och massa ont i kroppen. Han hade så ont så han kräktes. Hoppas verkligen inte det är grissjukan =(
febern höll i sig även i morse, Emilias värk är som bortblåst, vi åkte iväg till apoteket men vi kom dit vid 9.50 och dom öppnade inte förren 11.00, så vi for till sjukhuset men dom hade också stängt på apoteket, så vi åkte hem, sen fick vi fara iväg igen och nu är han däckad på soffan lillstackaren. Längesen man såg han såhär sjuk att han bara sover...

Skulle på middag hos mamma ikväll, men det är inställt.
Blir bara att ta det lugnt idag och sova och vila oss!!!



Lite pics från vår resa
!!




Flummar på Bussen!



The Boat And Mee



Efterrätt !



SJÖFRUKOOOOST !!!!



Lyssnar på diverse sångfåglar i Karaokebaren ;) Tur de fanns lite ögongodis.. Yammi!!!




Båten gungade... haha



Vi blev bjudna av lite lysande drinkar av denne herre från Kalmar ;)




TACK VÄNNEN MIN FÖR EN SUPERROLIG RESA!
Nästa gång blir det Tallin!




♥♥♥♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh jag vill också åka båt! Såg kul ut:)

Hur går det med barnen? Tråkigt att lilltjejen din ska ha ont i öronen!

kram

2009-11-03 @ 12:25:40
Postat av: Sara

Haha, de var jag som skrev, var lite snabb där!

2009-11-03 @ 12:26:12
URL: http://jajjanstankar.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Du är vacker jättefin singel? min msn [email protected]

2009-11-03 @ 15:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0