Tiden

Den bara rusar fram.. Tycker inte jag hinner med nånting.
Idag är det mulet igen, här har vi sol i typ en dag sen mulet, blåsigt och regn i flera flera dagar...
Tråkig sommar, hoppas att det vänder snart, jag är i STORT behov av soooool!

Helgen bestod av mys hela fredagen, vi hyrde film och käka massa onyttigt.
Lördagen sov vi verkligen ut, det va skönt, sen fick vi lite kaffebesök och på eftermiddan åkte vi till Brunflo till Bibbi & Tobbe. Va riktigt skojsigt, jag som skulle hålla mig lugn.. Tog med mig några cider men väl där vankades Mintu.
Alla ville åka in på krogen, Daniel va chaufför. Jag kände för att hänga med, har inte vart på krogen sen i April.
Riktigt skoj va det.
Sen hämtade Daniel mig och vi åkte och köpte kebab. Mumma

Söndagen va man ganska seg, men vi åkte ut till Bibbi & Tobbe med Dodgen.
Vi bestämde oss för att grilla hamburgare tillsammans, så vi åkte och handlade och plockade upp Jesper.
Peggy trivdes som fisken i vattnet, hon röjde i hästhagen (inga hästar i den hagen nu) lekte och demolerade fotboll och fick även en hamburgare. Bibbi fotade en massa, ska bli kul att se bilderna sen!

Sen for vi hem och jag och Peggy slocknade till, sen vart det Wallander - Indrivaren. Den va bra!

Igår så for jag och Yvonne på Gym24, gick igenom några maskiner och tränade lite. skööönt som tusan.

Idag har jag vart ute med Peggy, tränat en del fot, hon är så duktig min tös ♥
Skulle åka och träna nu vid lunch, men vi tar det efter kl 16.00 istället.


Har precis läst klart Förlamningen Dagboksanteckningar
Vilken gripande läsning. Att det kan få gå till på detta vis, det skär i hjärtat på mig.

" Syn och hörsel eller känsel var det inge fel på men jag låg där som ett kolli utan att kunna meddela mig med yttervärlden ...
Jag är alltså fullt frisk men orörlig som en gråsten...
Det är som om man måste leva i ett själsligt vakuum utan möjlighet att komma ut.."

Jag blir ledsen och fruktansvärt förbannad att det finns såna här empatilösa människor inom vården.
Detta är nått jag fruktar när jag en dag blir gammal eller om man skulle bli sjuk...

Läs denna, tycker att den här berättelsen skall läsas av alla människor & speciellt människor som jobbar eller ska jobba inom vården!






Vill kunna föra över bilder lättsamt från min telefon till datorn, men det är bara massa strul och min dator börjar direkt kopiera bilder från telen när jag sätter i kablen, men jag kan inte öppna några mappar.
Så jag kan varken välja vilka bilder jag vill ha eller föra över musik till telefonen via datorn.
Crap dator....




Over And out







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0