Vila i Frid!

Min älskade mormor har somnat in!
Nu slipper du ha ont längre.
Allt känns så overkligt!

Mamma ringde mig igår kväll och sa att mormor var sämre.
Jag skyndade mig till sjukhuset men när jag skulle kliva ur hissen möter mamma & Janne mig där.
Det var försent......
Hon fick en lugn och stilla insomning.
Min Mommo.... Det gjorde så himla ont.
Vi kramades och grät sen gick vi in till salen.
Hon såg så fridfull ut. Såg bara ut som att hon sov.
Hon var fortfarande varm!
Vi va där en lång stund och vi fick ta ett riktigt farväl.
Min fina Mommo!

Du har alltid ställt upp och funnits där för oss.
Det känns som att jag är helt tom.
Du skulle ju alltid finnas här!

Men nånting som får mig att känna mig gladare är att:
MIN mommo behövde aldrig ligga på en långvård eller ett ålderdomshem.
Hon blev vårdad av min älskade mamma i månader.
Din insats mamma går inte att beskriva i ord ♥
Finns ingen som DIG!
Trots dina egna smärtor och krämpor så har du gjort det bästa man kan göra för en annan människa!


Älskar Dig Mommo ♥



Livets gång gör ont... Så himla ont...

Vi ses i Nangijala underbara Mommo!


*~Somewhere Over The Rainbow~*


Älskar Dig
Vila I Frid









Kommentarer
Postat av: Pappa

Jättefint skrivet Johanna, Det du skriver är ju helt rätt, Mommo fick ett värdigt slut, med nära och kära.

Och slapp att hamna på långvården.

2010-11-15 @ 11:52:08
Postat av: Mamsen

Så fint du har skrivit och vilken fin bild på Mamma, ja livet är grymt när man måste lämna de man älskar mest, tyvärr är det något vi har att vänta alla....

Mamma fick ett långt och rikt liv, hon var nog så nöjd som någon kan ha varit, alla rikedommar hjälper föga, men att bry sig och ta hand om det är värt så mycket mer. Puss mitt hjärta

2010-11-15 @ 20:23:50
Postat av: Mamsen

Tack för den fina muggen, blev så glad och rörd <3

2010-11-16 @ 16:02:16
Postat av: Monika

Vad vackert skrivet Johanna!

Oavsett ålder, sjukdom eller inte så lämnar människor efter sig ett sådant stort tomrum.

Det går aldrig vara förbered.

Men minnena kommer man alltid få behålla <3



Kram

2010-11-18 @ 16:23:17
URL: http://missgloria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0